35è Concurs BBVA de Dibuix Escolar

Fundació Antigues Caixes Catalanes i Grup BBVA

Un any més es convoca el Concurs BBVA de Dibuix Escolar amb l’objectiu d’estimular la creativitat dels escolars en la faceta del dibuix a través de la lectura de sis contes escrits, enguany, per Júlia Prunés Massaguer.

Il·lustració premiada al Concurs BBVA de Dibuix Escolar 2015. Sis contes de Valors Universals. Clàudia Salas Gancho. Segon premi. Escola Torre de la Llebre, Rubí.

Els contes

En aquesta edició els dibuixos s’hauran d’inspirar sobre sis contes per aprendre a ser feliços que ens parlen de l’autoestima, l’empatia, l’escolta activa i l’apassionant món de les emocions.

Cada conte presenta una o més competències emocionals de les 5 que contempla el Model de competències desenvolupat pel GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica).

Al blog www.contesperaprendreaser.blogspot.com es pot trobar material i recursos proposats per la mateixa autora, Júlia Prunés, escriptora especialitzada en Educació Emocional, per treballar-los a l'aula.

"Sis contes per aprendre a ser feliços"

1. La clau de la felicitat.

Un conte que ens parla sobre la felicitat i les diferents formes d'entendre-la i també d'aconseguir-la.

En un somni, una colla de nens i nenes descobreixen que la felicitat, un dels tresors més preuats del món, es troba dins de cadascú, carregat d'emocions agradables. Pel camí es troben tot de situacions i de personatges que els ajuden a trobar unes quantes claus que obren aquest tresor.

Competències: Habilitats per a la vida i el benestar. Consciència i Regulació emocionals

2. Quin dia més emocionant!

Un conte amb un ampli llistat d'emocions, que ens aporta recursos per a identificar-les a través dels 5 sentits i molta fantasia.

La Mariona i en Pol són dos germans que, un dia, després d'esmorzar uns cereals que mai havien tastat, comencen a percebre les seves emocions i les dels altres, d'una forma ben especial. De cop i volta, totes elles tenen formes, colors, textures, olors I, fins i tot, gustos i sons diferents.

Competència: Consciència emocional

3. Les emocions que ens mouen

Inspirat en una metàfora de Georges Gurdjieff, filòsof armeni, en el 3r llibre de "Relats de Belcebú al seu nét" en la que, a partir d'un carruatge, un cavall i un conductor s'explica, de forma simbòlica, la relació entre cos, emoció i ment.

Des del dia que un gos la va mossegar, a la Fàtima li fan por tots els gossos. Un dia, s'espanta tant que arrenca a córrer sense control, cau i pren mal. El seus avis, que la cuidaran uns dies, li explicaran una història que l'ajudarà a conèixer millor com funcionen les emocions i com gestionar-les.

Competències: Consciència i Regulació emocionals

4. En Pau i les ulleres de visió empàtica

Inspirat en el conte “La Berta i les ulleres de visió empàtica" de Júlia Prunés. En aquest conte es descriu l'empatia i els 3 passos per aconseguir-la: observar, pensar i preguntar.

En Pau, amic inseparable de la Berta, està preocupat i de morros des que ella ha fet una nova amiga. Gràcies a les ulleres de visió empàtica que la Berta es troba un matí, es posa en el seu lloc i poden resoldre el seu conflicte. Descobreixen que la màgia de les ulleres no està en els seus vidres sinó a les mans de qui se les posa, que és una qüestió d'actitud. Aprenen a veure-hi amb empatia seguint 3 passos molt senzills: observar, pensar i preguntar, fins que un dia ja no necessiten més les ulleres.

Competències: Consciència i regulació emocional. Competència social

5. Tenim estrella!

Inspirat en la metàfora de "la poma que volia ser estrella", una història per aprendre a reconèixer en un/a mateix/a i en els altres, allò que ens fa brillar, l'estrella que tots portem dins.

A la classe dels "esquimals" tenen un problema, es falten el respecte els uns als altres, es critiquen i a vegades fins i tot s'insulten. En una assemblea, en Bantu, un company, els explica que a l’Àfrica, la terra dels seus avis hi ha la tribu dels Sawabona... En Ricard, el seu mestre, els explica la història d'una poma que volia ser estrella i planten una pomera molt especial, amb el millor de tots ells.

Competències: Autonomia emocional. Habilitats per a la vida i el benestar

6. El partit de futbol

Un conte sobre gestió de conflictes, que ens parla de la importància d'una bona comunicació i ens presenta la figura dels facilitadors de la convivència i de la mediació.  

Quan els nens i les nenes de 3r juguen a futbol al pati es troben amb alguns problemes, i hi ha alguns conflictes que no saben resoldre. Després d’una baralla entre dos companys, en parlen i comencen a trobar-hi solució. Fins i tot, en Max i en Martí, que demanen ajuda a l'equip de mediació format per nens i les nenes de 6è.

Competències: Consciència i Regulació emocionals. Competència social. Habilitat per a la vida i el benestar

Tornar a la navegació
Envia'ns un correu
Truca'ns al
93 789 95 07
Visita un dels
equipaments

Tornar al llistat

 

Segueix-nos